Je komt thuis met een ontevreden gevoel:

  Waarom liep die instructie nou niet?

 Wat maakte dat het vandaag weer zo’n dag van doorrennen was?

 Hoe kan je zorgen dat dat ene groepje goed mee gaat doen tijdens zelfstandig werken?

Of je voelt onrust en je wilt:

 Je verder ontwikkelen in de werkvormen die je aanbiedt.

 Kunnen zien hoe de leerlingen reageren wanneer je iets nieuws toepast.

 Zien hoe jij jouw nieuwe voornemen van didactiek, storytelling of iets anders implementeert.

Heb je al eens kennisgemaakt met beeldcoaching?

Bij beeldcoaching kom ik bij je filmen in de klas naar aanleiding van een vraag die jij hebt.

Wanneer jij voor de klas staat, dan heb je veel aan je hoofd:

Je bent namelijk bezig met:

  De losse eindjes van de vorige activiteit.

  De les die je nu geeft.

 Wat er zo komen gaat
en je denkt ook nog na over.

 Of die ene leerling het deze keer oppakt.

 Of je nog even bij dat andere groepje moet kijken..

Wanneer we de beelden bekijken, dan heb je echt even rust om te observeren en te zien wat er gebeurt: 

 Wat doe jij?

 Wat doen de leerlingen?

 Wat gebeurt er in de ruimte en hoe speel jij daar op in?

Daarna hebben we de tijd om dit samen te bespreken.
Waar wil je graag verder mee?
En wat heb je daarvoor nodig (van mij)?

Een traject bestaat uit een kennismaking en een aantal keren filmen en bespreken. Hoeveel afspraken dit (uiteindelijk) zijn is afhankelijk van wat we samen afspreken.

Lijkt dit je spannend?

Heel begrijpelijk!!

Je ziet jezelf op beeld terug en dit voelt kwetsbaar. Je hoort jezelf praten en je ziet hoe je door de ruimte beweegt en dat is toch raar, want het is vanuit een ander perspectief dan van waaruit jij dagelijks kijkt.

Maar neem gewoon de sprong!
Het onderwijs is altijd in ontwikkeling en wanneer je voor de klas staat ben jij dat dus ook. Je zal zien welke kwaliteiten jij hebt als leraar en wat je te bieden hebt aan je leerlingen!

Twijfel dus niet en neem contact op!